Gambar Photoshoot Emma Maembong Yang umpph

artis-melayu-seksi

Gambar Photoshoot Emma Maembong Yang umpph

Fatimah Rohani binti Ismail (lahir 27 Mac 1992), atau nama glamournya Emma Maembong merupakan seorang pelakon dan model kelahiran Malaysia. Emma mula mendapat perhatian atau popular disebabkan wataknya sebagai Munirah dalam drama Kau Yang Terindah.




KERJAYA


Emma sebenarnya menggabungkan nama beliau dengan nama ayahnya, Ismail Embong untuk nama komersialnya. Sebelum ini, Emma turut berlakon dalam drama TV Alhijrah, Facebook Ustazah Shamsiah, arahan Erma Fatima sebagai pelajar sekolah.

Emma mendapat kepercayaan Erma Fatima sekali lagi dan telah diberi peranan sebagai Munirah dalam Kau Yang Terindah. Menurut Emma, beliau ​​yang pertama kali menggambarkan watak seperti Munirah, yang merupakan seorang watak yang sangat mencabar (perempuan yang terjebak dengan kekasihnya).

Selesai lakonannya dalam Kau Yang Terindah pada tahun 2012, namanya menjadi terkenal selepas itu. Walaupun dia hanya berlakon sebagai watak sampingan, dia juga mendapat peminatnya disebabkan mukanya kelihatan seperti Pan-Asia.


emma-maembong-artis-seksi

seksi-artis-melayu-bogel

Bagaimanapun, beliau menerima banyak teguran mengenai kualiti lakonannya. Emma menerima kritikan dengan hati yang terbuka dan berjanji untuk meningkatkan kemahiran lakonannya kerana ia adalah drama pertamanya dan dia tidak mempunyai pengalaman dalam lakonan.

Post a Comment

Previous Post Next Post